ŚWIAT ALKOHOLI JEST TYLKO DLA DOROSŁYCH DLATEGO CHCEMY SPRAWDZIĆ,
CZY JESTEŚ
OSOBĄ PEŁNOLETNIĄ...
Kraj: Szkocja
Region: Speyside
Marka: Mannochmore
Butelkowanie: Mannochmore
Rodzaj: Single Malt
Wiek: 12 lat
ABV: 43%
Pojemność butelki: 0,7L
Mannochmore 12 yo to bardzo ciekawy trunek prosto ze Szkocji. Do skosztowania zachęca mieszanką nut wanilii, miodu i gruszek, a także pomarańczy. W smaku wyróżniają się z kolei akcenty wanilii i kawy z mlekiem oraz owoców i orzechów. Wszystko to zakończone jest finiszem z orzechami i drewnem. Jest to bardzo interesująca propozycja, dobra na prezent.
Cena regularna:
towar niedostępny
Mannochmore 12 yo to bardzo ciekawy trunek prosto ze Szkocji, a konkretniej z regionu Speyside słynącego głównie z produkcji whisky deserowych. Producenci zabutelkowali go w mocy 43% ABV. Przede wszystkim, proponuje przyjemny aromat z akcentami pomarańczy, miodu, a także wanilii i gruszek. Smak to doskonale zbalansowane połączenie kawy, mleka, jak i orzechów. To nie koniec! Dodatkowo, całość zakończona jest satysfakcjonującym finiszem z odrobiną drewna i orzechów. Propozycja ta należy do serii o nazwie Flora & Fauna.
Deserowe smaki sprawiają, że jest to wręcz perfekcyjna wersja dla tych, którzy swoją przygodę z whisky dopiero rozpoczynają, ale nie tylko. Zwieńczeniem udanej całości jest elegancka butelka, która bez najmniejszych wątpliwości będzie dobrze prezentować się na każdej półce. Podsumowując, to zdecydowanie warty uwagi destylat, którego zakup dobrze jest rozważyć.
Mannochmore zbudowało DCL w 1971 roku. Celem było sprostanie rosnącemu światowemu zapotrzebowaniu na blendy. Podobnie jak siostrzana fabryka tej marki, Glenlossie, była ona ściśle powiązana z markami Haig i Dimple. Przez lata prowadziła dość cichą działalność, aż do 1996 roku, kiedy to dzieło marki zostało użyte w jednym z najbardziej kontrowersyjnych single maltów końca XX wieku - Loch Dhu, czyli „czarnej whisky”. Chociaż pełna historia powstania Loch Dhu nigdy nie została opowiedziana (i jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek została ujawniona), mówi się, że czarny jak smoła odcień powstał w wyniku użycia dużej ilości karmelu. Markę wycofano wkrótce po jej wprowadzeniu na rynek. Pomimo niezbyt przyjemnego powitania, kiedy pojawiła się na rynku po raz pierwszy, stała się obecnie wysoce pożądanym przedmiotem kolekcjonerskim.
Zdolność produkcyjną zwiększono w 2013 roku do 4,5 mln litrów rocznie. Jest to bardzo ciekawa propozycja, którą bez dwóch zdań warto umieścić w swojej kolekcji destylatów.
ŚWIAT ALKOHOLI JEST TYLKO DLA DOROSŁYCH DLATEGO CHCEMY SPRAWDZIĆ,
CZY JESTEŚ
OSOBĄ PEŁNOLETNIĄ...
Dodaj opinię